Ostatnie wpisy

Poznaj moc naturalnej suplementacji z Together Health!

Dostarczanie do organizmu odpowiedniej ilości składników odżywczych jest bardzo ważne dla normalnego...

Przewodnik po aromaterapii. Jak czerpać korzyści z naturalnych ekstraktów?

Aromaterapia polega na stosowaniu czystych olejków eterycznych pozyskiwanych z aromatycznych kwiatów, liści,...

Szafran - zachowaj równowagę emocjonalną.

Znany od 1500 roku p.n.e. w Azji i Europie, Crocus sativus bardziej rozpoznawalny pod nazwą szafran,...

TetraSOD® - lepsze wyniki, szybsza regeneracja.

Dlaczego flamingi codziennie pokonują aż 150-milową trasę do Veta la Palma, aby zdobyć pokarm dla swoich piskląt?...

Wzmocnij swój mózg z Braintropic!

Zdolności poznawcze i dobre samopoczucie psychiczne, to dwa z największych wyzwań współczesnego świata w...

Czytaj Bloga

Ocenią Cię po okładce

Ocenią Cię po okładce

Truizmy krótko podsumujmy i zostawmy na bok:

  • każda paczka musi być solidnie i schludnie zapakowana
  • idealnie by było zadbać o jej wygląd nawet, jeśli wykorzystujesz kartony z recyclingu (równe poskładanie kartonu, solidne zaklejenie krawędzi i łączenia, usunięcie pozostałości po poprzednim pakowaniu etc.)
  • każdą paczkę opatrz w widocznym miejscu naklejką ostrożnie/uwaga szkło (zależnie od umowy z firmą logistyczną)
  • i na całość w sposób możliwie solidny, najlepiej na łączeniu klap naklej list przewozowy (naklejka z odpowiedniej drukarki lub list w tzw. "kangurku")

Taką paczkę otrzyma Twój klient.

I wszystko jest w jak najlepszym porządku i poprawnie. Co więcej mógłbyś zrobić?

Możesz zakomunikować Klientowi (i co ważne wszystkim po drodze!), że to jest paczka od Ciebie!

Sposoby na to widzimy w tej chwili cztery:

Paczka może zostać zaklejona Twoją taśmą klejącą

  • plusy
    • jest to jednoczesne zabezpieczenie paczki,
    • i tak jakąś taśmę klejącą już wykorzystujesz,
    • automatyczna czynność, którą i tak wykonujesz
    • świetne miejsce na memo "taśma bezpieczeństwa - sprawdź stan paczki przy kurierze"
  • minusy
    • cena jednostkowa znacznie wyższa od zwykłej taśmy klejącej
    • dodatkowy (zazwyczaj jednorazowy) koszt przygotowania matrycy do druku taśm
    • konieczność (aspekty opłacalności) zamawiania większej, hurtowej ilości taśm klejących

Opakowanie z naklejką np. z podziękowaniami za dokonanie zakupu 

  • plusy
    • dobre miejsce na branding i nieinwazyjny komunikat
    • jakość druku lepsza niż na taśmie (nie mówiąc o stemplu)
    • nadaje się do wielu innych wykorzystań (warunek: przekaz na naklejce)
  • minusy
    • dodatkowy koszt tak produkcji, jak i przygotowania projektu naklejki
    • zamawiasz zazwyczaj większe ilości
    • dodatkowa czynność, o której trzeba pamiętać przy pakowaniu (nie da się sensownie zrobić tego "hurtowo" i z góry, seryjnie okleić paczek)

Wykorzystanie dużego (15-20 cm szerokości) stempla/pieczątki z logotypem i prostym przekazem (np. numer telefonu, adres)

  • plusy
    • relatywnie niski koszt (porównywalny np. z przygotowaniem matrycy do taśm klejących),
    • najniższy koszt jednostkowy korzystania z takiego brandingu
    • kartony da się w trybie cyklicznym hurtowo stemplować i przygotowywać do pakowania
    • zazwyczaj pieczątkę w cenie (projekt) przygotuje jej sprzedawca
    • nadaje się do innych zastosowań (np. stempel na torebce kartonowej, w której wydajesz towar Klientom)
  • minusy
    • jakość stempla zawsze będzie niższa od pozostałych opcji
    • wypadki z tuszem, syndrom "czarnej" ręki i konieczność regularnego szorowania dłoni to standard

Własny, unikatowy karton z nadrukowanym brandingiem

  • plusy
    • jedno z najlepszych jakościowo rozwiązań
    • nie wymaga pamiętania, dodatkowego przygotowywania brandingu
  • minusy
    • wysokie koszty jednostkowe
    • konieczność zamówienia (składowanie, finanse) znacznej partii kartonów

Oczywiście wszystkie powyższe opcje można łączyć ale tu już trzeba zastanowić się nad tym, czy na pewno warto? Tak wizerunkowo jak i finansowo.

Patrząc na próg wejścia rozważanie wyboru metody znakowania kartonów proponujemy posortować następująco:

  • duży stempel/pieczątka z logotypem
  • personalizowana taśma klejąca
  • naklejka na karton
  • karton z nadrukowanym brandem

A wy? Jaki Wy macie pomysł na indywidualizację i znakowanie swoich paczek?

Udostępnij ten wpis

Komentarze (0)
Brak komentarzy w tym momencie.