Truizmy krótko podsumujmy i zostawmy na bok:
- każda paczka musi być solidnie i schludnie zapakowana
- idealnie by było zadbać o jej wygląd nawet, jeśli wykorzystujesz kartony z recyclingu (równe poskładanie kartonu, solidne zaklejenie krawędzi i łączenia, usunięcie pozostałości po poprzednim pakowaniu etc.)
- każdą paczkę opatrz w widocznym miejscu naklejką ostrożnie/uwaga szkło (zależnie od umowy z firmą logistyczną)
- i na całość w sposób możliwie solidny, najlepiej na łączeniu klap naklej list przewozowy (naklejka z odpowiedniej drukarki lub list w tzw. "kangurku")
Taką paczkę otrzyma Twój klient.
I wszystko jest w jak najlepszym porządku i poprawnie. Co więcej mógłbyś zrobić?
Możesz zakomunikować Klientowi (i co ważne wszystkim po drodze!), że to jest paczka od Ciebie!
Sposoby na to widzimy w tej chwili cztery:
Paczka może zostać zaklejona Twoją taśmą klejącą
- plusy
- jest to jednoczesne zabezpieczenie paczki,
- i tak jakąś taśmę klejącą już wykorzystujesz,
- automatyczna czynność, którą i tak wykonujesz
- świetne miejsce na memo "taśma bezpieczeństwa - sprawdź stan paczki przy kurierze"
- minusy
- cena jednostkowa znacznie wyższa od zwykłej taśmy klejącej
- dodatkowy (zazwyczaj jednorazowy) koszt przygotowania matrycy do druku taśm
- konieczność (aspekty opłacalności) zamawiania większej, hurtowej ilości taśm klejących
Opakowanie z naklejką np. z podziękowaniami za dokonanie zakupu
- plusy
- dobre miejsce na branding i nieinwazyjny komunikat
- jakość druku lepsza niż na taśmie (nie mówiąc o stemplu)
- nadaje się do wielu innych wykorzystań (warunek: przekaz na naklejce)
- minusy
- dodatkowy koszt tak produkcji, jak i przygotowania projektu naklejki
- zamawiasz zazwyczaj większe ilości
- dodatkowa czynność, o której trzeba pamiętać przy pakowaniu (nie da się sensownie zrobić tego "hurtowo" i z góry, seryjnie okleić paczek)
Wykorzystanie dużego (15-20 cm szerokości) stempla/pieczątki z logotypem i prostym przekazem (np. numer telefonu, adres)
- plusy
- relatywnie niski koszt (porównywalny np. z przygotowaniem matrycy do taśm klejących),
- najniższy koszt jednostkowy korzystania z takiego brandingu
- kartony da się w trybie cyklicznym hurtowo stemplować i przygotowywać do pakowania
- zazwyczaj pieczątkę w cenie (projekt) przygotuje jej sprzedawca
- nadaje się do innych zastosowań (np. stempel na torebce kartonowej, w której wydajesz towar Klientom)
- minusy
- jakość stempla zawsze będzie niższa od pozostałych opcji
- wypadki z tuszem, syndrom "czarnej" ręki i konieczność regularnego szorowania dłoni to standard
Własny, unikatowy karton z nadrukowanym brandingiem
- plusy
- jedno z najlepszych jakościowo rozwiązań
- nie wymaga pamiętania, dodatkowego przygotowywania brandingu
- minusy
- wysokie koszty jednostkowe
- konieczność zamówienia (składowanie, finanse) znacznej partii kartonów
Oczywiście wszystkie powyższe opcje można łączyć ale tu już trzeba zastanowić się nad tym, czy na pewno warto? Tak wizerunkowo jak i finansowo.
Patrząc na próg wejścia rozważanie wyboru metody znakowania kartonów proponujemy posortować następująco:
- duży stempel/pieczątka z logotypem
- personalizowana taśma klejąca
- naklejka na karton
- karton z nadrukowanym brandem
A wy? Jaki Wy macie pomysł na indywidualizację i znakowanie swoich paczek?